تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران

تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران

مجموعه آی پی امداد با بیش از نیم قرن تجربه و سابقه ای درخشان مفتخر است کلیه تعمیرات لوازم خانگی را با آگاه سازی تعمیرات و شفاف سازی قیمت تعمیر نماید .
تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران

تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران

مجموعه آی پی امداد با بیش از نیم قرن تجربه و سابقه ای درخشان مفتخر است کلیه تعمیرات لوازم خانگی را با آگاه سازی تعمیرات و شفاف سازی قیمت تعمیر نماید .

نمایندگی وستینگهاوس


نمایندگی وستینگهاوس


همه‌ی ما در خانه‌هایمان محصولاتی از شرکت‌‌های مختلف را داریم که ممکن است آن‌ها را از فروشگاه اصلی آن برند و یا فروشگاه‌‌هایی که نمایندگی آن برند‌ها را دارند، خریداری کرده باشیم. شرکت‌‌های بزرگ تولیدکننده در کنار دفتر مرکزی خود که معمولاً در یک شهر بزرگ برپا می‌کنند، در برخی از مناطق دیگر کشور یا دنیا نیز، برای خود دفاتری را به عنوان نمایندگی تأسیس می‌کنند. این نمایندگی‌ها عمدتاً توسط افرادی تأسیس می‌شود که علاقه دارند محصولات یا خدماتی از یک شرکت را در منطقه یا شهر خود به دیگران ارائه کنند. تعداد این نمایندگی‌ها و گسترش آن‌ها بستگی به نیاز مردم دارد. مثلاً محصولات تولیدی در زمینه‌ی لوازم خانگی از سوی همه‌ی مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل در همه‌ی شهرها می‌توان نمایندگی‌‌هایی از شرکت‌‌های مختلف را پیدا کرد و از آن‌ها خرید نمود.

خرید از مراکز نمایندگی مجاز مزایا و معایب خاص خود را دارد. حتماً برای شما هم پیش آمده که برای مثال قطعه‌‌‌ای موبایل یا هر وسیله‌ی دیگر شما خراب شده و برای تعمیر آن به همه‌ی مغازه‌‌هایی که فکر می‌کنید می‌توانند آن قطعه را تعمیرکنند سر زده‌اید، اما با پاسخ منفی آن‌ها روبرو شده باشید؛ در این مواقع تنها کسی که می‌تواند به شما خدمات ارائه دهد نمایندگی مجاز آن شرکت است ( آی.پی امداد ) ؛ البته اگر وجود داشته باشد.

  

دفاتر نمایندگی‌‌های مجاز در واقع در همه‌ی زمینه‌‌های مرتبط با محصولات یا خدمات خود پاسخگوی نیاز مشتریانند. فرقی نمی‌کند که محصولی را که شما استفاده می‌کنید قدیمی باشد یا جدید؛ به هر حال دفاتر نمایندگی مجاز قادرند تمامی نیازهای شما درباره‌ی آن محصول یا خدمت را پاسخ دهند. مثلاً یک تعمیرگاه مجاز وستینگهاوس می‌تواند جزئی‌ترین قطعاتی را که در تولید محصولاتشان به کار رفته، برای شما فراهم کند. البته این فراهم کردن ممکن است سریع انجام بگیرد و یا چند روز طول بکشد؛ اما به هر حال می‌توانید مطمئن باشید که کار شما بر روی زمین نخواهد ماند.

نکته‌ی دیگر آن است که تعمیرات یک محصول ممکن است در حالت معمولی برای دیگران کار پیچیده‌‌‌ای باشد؛ اما شرکت‌‌های بزرگ معمولاً تعمیرکارانی را در استخدام خود دارند که به آن‌ها تمام جزییات مرتبط با محصولشان را آموزش داده‌اند. به همین دلیل تعمیرات پیچیده‌ی یک محصول معمولاً از عهده‌ی نمایندگی رسمی آن محصول برمی‌آید. برای مثال برای تعمیرات یک قطعه‌ی کوچک ماشین لباسشویی و یا قطعات اختصاصی یخچال فریزر وستینگهاوس، معمولاً نمایندگی رسمی وستینگهاوس یا مراکز نمایندگی تعمیرات وستینگهاوس کار شما را راه می‌اندازند. این در حالی است که ممکن است فروشگاه‌ها و مراکز دیگر حتی از آن قطعه اطلاعی نداشته باشند!

یک نکته‌ی دیگر درباره‌ی خرید از نمایندگی‌ها مربوط به قیمت‌ها است؛ معمولاً مراکز نمایندگی مجاز یک شرکت از سوی خود آن شرکت تحت نظارت هستند و برای همین نمی‌توانند از قوانین و قیمت‌‌های اصلی شرکت سرپیچی کنند و یا محصولی را گران‌تر بفروشند. این مسأله باعث می‌شود که اعتماد مردم نسبت به مراکز نمایندگی بالاتر برود. ضمن آن که نمایندگی‌ها چون با نام و آدرس معتبر فعالیت می‌کنند، نمی‌توانند اجناس بی کیفیت را به مردم ارائه دهند. اما مراکزی غیر از نمایندگان فروش، تعهدی در قبال نهادهای بالا دستی خود ندارند و به کسی هم قرار نیست جواب پس دهند؛ به همین دلیل راحت‌تر می‌توانند محصولات نامرغوب را به شما تحمیل کنند.

البته باید بدانید که در کنار اعتمادی که نمایندگی‌‌های مجاز برای شما به ارمغان می‌آورند، معمولاً هزینه‌ی بیشتری نسبت به سایر مراکز از شما دریافت خواهند کرد که تا حدی هم منطقی است؛ چون آن‌ها با شرکت مرکزی در ارتباط هستند و علاوه بر اینکه باید درصدی از سود خود را به آن‌ها بپردازند، هزینه‌ی نقل و انتقالات بین دفتر مرکزی شرکت و دفاتر نمایندگی را نیز باید بپردازند.

خرید از نمایندگی‌‌های مجاز شاید در همه‌ی محصولات چندان ضروری نباشد. مثلاً برای خرید یک سیم رابط شاید چندان تفاوتی نکند که از نمایندگی‌‌های مجاز خرید کنید و یا از یک فروشگاه عادی و احتمالاً برای پرداخت هزینه‌ی کمتر ممکن است خرید از یک فروشگاه عادی کار منطقی‌تری به نظر برسد؛ اما این مسأله درباره‌ی محصولاتی مانند لوازم خانگی فرق می‌کند. در خرید محصولات لوازم خانگی به دلیل بالاتر بودن هزینه‌‌های محصولات، منطقی‌تر به نظر می‌رسد که از بابت محصولی که می‌خواهید خرید کنید و خدمات پس از فروش آن اطمینان کسب کنید. خرید یخچال و فریزر از نمایندگی وستینگهاوس قطعاً کار مطمئن‌تری است تا خرید از مراکز عادی و یا حتی خرید از کسانی که محموله‌‌های قاچاق وارد می‌کنند. چون در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید درباره‌ی حل شدن آن اطمینان خاطر داشته باشید اما مراکزی که نمایندگی مجاز نیستند، هیچ تعهدی در برابر مشکلات به وجود آمده ندارند و گاه حتی ممکن است برای تعمیرات وستینگهاوس مبلغی چند برابر از نمایندگی رسمی وستینگهاوس از شما دریافت کنند!

بنابراین در مجموع می‌توان گفت که شاید برای خرید محصولات جزیی و کم اهمیت مراجعه به نمایندگی‌‌های مجاز چندان ضرورتی نداشته باشد؛ اما این کار حتماً برای خرید محصولاتی با مبلغ یا حساسیت بالا لازم است چون اطمینان خاطر بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.