تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران

تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران

مجموعه آی پی امداد با بیش از نیم قرن تجربه و سابقه ای درخشان مفتخر است کلیه تعمیرات لوازم خانگی را با آگاه سازی تعمیرات و شفاف سازی قیمت تعمیر نماید .
تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران

تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران

مجموعه آی پی امداد با بیش از نیم قرن تجربه و سابقه ای درخشان مفتخر است کلیه تعمیرات لوازم خانگی را با آگاه سازی تعمیرات و شفاف سازی قیمت تعمیر نماید .

آموزش تعمیرموتورجاروبرقی

جارو برقی یک عضو جدانشدنی از خانه های امروزی است. با این وسیله می توان به راحتی تمام خانه را تمیز و از گرد وغبار پاک کرد. اما این دستگاه ممکن است بر اثر مشکلاتی به درستی کار نکند. یکی از مشکلاتی که جاروبرقی ممکن است با آن مواجه شود خرابی موتور می باشد.موتور جاروبرقی قلب جاروبرقی است و هرگونه اختلال در این قطعه روند کار دستگاه را ناقص می کند.برای تعمیر موتور جاروبرقی ابتدا باید با قطعات تشکیل دهنده­ موتور آشنا شوید.در این مقاله از مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد ضمن ارائه اطلاعات کاملی راجع به قطعات جاروبرقی، به آموزش تعمیرموتورجاروبرقی بصورت مرحله به مرحله خواهیم پرداخت.

 

1.    آشنایی با مهم ترین قطعات جاروبرقی

2.    مرحله اول آموزش تعمیر موتور جاروبرقی؛ باز کردن موتور

3.    محله دوم آموزش تعمیر موتور جاروبرقی؛ عیب یابی

4.    آموزش نحوه تعمیر موتور جاروبرقی؛ تعمیر کلکتور و ذغال

5.    نحوه تعمیر موتور جاروبرقی؛ تعویض بلبرینگ

6.    نتیجه گیری از آموزش تعمیر موتور جاروبرقی

 

 

آشنایی با مهم ترین قطعات جاروبرقی

همانطور که می دانید موتور جاروبرقی از قطعات زیادی تشکیل شده است که هرکدام وظیفه خاص خود را دارند. این قطعات عبارتند از:

·        بلبرینگ موتور جاروبرقی: برای فیکس کردن موتور کلکتور در موتور دو عدد بلبرینگ تعبیه شده است.

·        کلکتور موتور جاروبرقی: داخل بلبرینگ ها یک صفحه چرخان وجود دارد که توسط یک میله نازک ثابت شده است.

·        سیم پیچ موتور جاروبرقی: سیم پیچ وظیفه­ایجاد حالت مغناطیسی را برای چرخش کلکتور دارد. زمان وصل شدن برق، سیم پیچ این حالت آهنربایی را ایجاد می کند.

·        پروانه موتور جاروبرقی: وظیفه­ ایجاد مکش در جاروبرقی به عهده­ پروانه می باشد.

·        ذغال کلکتور جاروبرقی: ذغال وظیفه­ وصل کردن برق به کلکتور را دارد.

·        ترموستات موتور جاروبرقی: جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور وظیفه­ترموستات می باشد.

در ادامه به آموزش تعمیر موتور جاروبرقی می پردازیم.

کاربران گرامی؛ در صورت بروز خرابی در جاروبرقی ال جی خود می توانید برای رفع عیب دستگاه از خدمات نمایندگی تعمیرات جاروبرقی ال جی در آی پی امداد استفاده کنید.

مرحله اول آموزش تعمیر موتور جاروبرقی؛ باز کردن موتور

برای باز کردن موتور جاروبرقی باید به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

·        ابتدا پاکت و فیلترها را از موتور جاروبرقی جدا کنید.

·        پس از جدا کردن پاکت و فیلتر، باید به باز کردن قاب اقدام کنید.

·        برای باز کردن قاب باید پیچ های هوابندی را باز کنید سپس به آرامی قاب را جدا کنید.

·         توجه داشته باشید که خارهای قاب را نشکنید.

·        پس از جدا کردن قاب می توانید به برد الکترونیکی دسترسی داشته باشید.

·        یک قاب یا نوار لاستیکی موتور را در جای خود ثابت نگه داشته است.برای تعمیر موتور جاروبرقی باید پیچ های این قاب را باز کنید.

·        پس از باز کردن این پیچ ها می توانید به راحتی موتور جاروبرقی را خارج کنید.

 

محله دوم آموزش تعمیر موتور جاروبرقی؛ عیب یابی

برای تعمیر موتور جاروبرقی پس از باز کردن و خارج کردن موتور باید به بررسی و عیب یابی آن بپردازید. تک تک قطعات و اجزای تشکیل دهنده­ موتور جاروبرقی در خراب شدن آن موثر هستند. برای عیب یابی باید به بررسی این قطعات بپردازید.در انتهای موتور یک محافظ فلزی وجود دارد که پس از بیرون آوردن آن می توانید فن را مشاهده کنید. با توجه به این که تمام مدل های جاروبرقی مثل هم نیستند باید به مدل جاروبرقی و نوع موتور دقت کنید.حال می توانید دسترسی بهتری به قطعات داشته باشید و بهتعمیر موتور جاروبرقی بپردازید. در ادامه به مهم ترین قطعاتی که در خرابی موتور جاروبرقی موثر هستند اشاره خواهیم کرد.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از جاروبرقی الکترولوکس و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای تعمیر جاروبرقی الکترولوکس در آی پی امداد از خدمات نمایندگی های این شرکت در تهران کمک بگیرید.

آموزش نحوه تعمیر موتور جاروبرقی؛ تعمیر کلکتور و ذغال

پس از مشاهده فن باید مهره­ نگهدارنده­یفن را باز کنید تا واشر و خود پره ها باز شوند. پس از آنبرای تعمیر موتور جاروبرقی باید کلکتور را بررسی کنید. اشکال در کلکتور معمولا با تولید جرقه و عدم چرخش درست در محور خود همراه است. برای رفع این مشکل باید با یک سنباده نرم سطح اتصال ذغال را صیقل دهید. دقت کنید که باید خیلی نرم و بدون فشار سنباده بزنید و سعی کنید یکسان روی تمامی نقاط کلکتور سنباده را حرکت دهید. در صورتی که اشکال از ذغال باشد (ذغال کوتاه یا شکسته شده باشد) باید آن را تعویض کنید.برای این کار باید ذغال جدید تهیه کرده و پس از تمیز کردن کلکتور، آن را جایگزین ذغال از بین رفته کنید.

اگر در منزل خود جاروبرقی دوو دارید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود ازخدمات نمایندگی تعمیرات جاروبرقی دوو در آی پی امداد استفاده کنید.

نحوه تعمیر موتور جاروبرقی؛ تعویض بلبرینگ

یکی دیگر از قطعه های موثر در خرابی موتور جاروبرقی بلبرینگ می باشد. بلبرینگ های برای ثابت نگه داشتن کلکتور در موتور تعبیه شده اند. برای تعمیر موتور جاروبرقی باید بلبرینگ را به دقت بررسی کنید. خرابی در بلبرینگ معمولا به صورت شکستگی نمود پیدا می کند.زمانی که بلبرینگ ها به دلیل مجاورت با گرما و محیط خشک و سفت می شوند، ممکن است در اثر فشار بشکنند. در این صورت برای تعمیر موتور جاروبرقی باید بلبرینگ ها را تعویض کنید.برای تعویض بلبرینگ باید ابتدا به کمک فولی کش آن ها را خارج کنید و بلبرینگ های جدید را با دستگاه پرس به موتور متصل کنید.

 

اگر در منزل خود جاروبرقی بوش دارید و با بروز خرابی در این دستگاه واجه شده اید می توانید برای رفع عیب دستگاه از خدمات نمایندگی تعمیرات جاروبرقی بوش در آی پی امداد استفاده نمایید.

نتیجه گیری از آموزش تعمیر موتور جاروبرقی

در بسیاری از مواقع خرابی موتور به دلیل کثیف بودن پره ها می باشد. بنابراین برای کارکرد بهتر موتور جاروبرقی بهتر است این پره ها را نیز تمیز کنید. پس از تمیز کردن پره،بررسی اجزای تشکیل دهنده و تعمیر موتور جاروبرقی باید دوباره آنرا سرهم کنید. قبل از سر هم کردن موتور جاروبرقی اجازه دهید در یک جای گرم کاملا خشک شود. سپس با بررسی همه اتصلات پیچ ها را با دقت ببندید.در بررسی اتصالات دقت زیادی کنید زیرا درست وصل نکردن یک سیم می تواند موجب عدم کار کردن جاروبرقی شود. پس از انجام تمام مراحل و تعمیر موتور جاروبرقی، شما می توانید از آن استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.