تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران

تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران

مجموعه آی پی امداد با بیش از نیم قرن تجربه و سابقه ای درخشان مفتخر است کلیه تعمیرات لوازم خانگی را با آگاه سازی تعمیرات و شفاف سازی قیمت تعمیر نماید .
تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران

تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران

مجموعه آی پی امداد با بیش از نیم قرن تجربه و سابقه ای درخشان مفتخر است کلیه تعمیرات لوازم خانگی را با آگاه سازی تعمیرات و شفاف سازی قیمت تعمیر نماید .

نمایندگی ناسیونال

نمایندگی ناسیونال


ناسیونال (به ژاپنی ナショナル) برندی منسوخ شده است که پیش‌تر تحت تملک شرکت پاناسونیک، با نام قبلی ماتسوشیتا، شرکت الکترونیکی ژاپنی و چندملیتی بود و به فروش محصولات خانگی، شخصی و صنعتی می پرداخت.

کونوسوکه ماتسوشیتا، موسس این برند، در سال 1918 این شرکت را در اوساکای ژاپن تاسیس کرد و در گذشته محصولات خود را تحت عنوان «ناسیونال» (به معنای ملی) به فروش می رساند. او امیدوار بود که بتواند با استفاده از لغت «ملی» هم وطنانش را ترغیب به خرید این محصول کند.  اولین محصولی که تحت این عنوان به فروش رسید، لامپ های دوچرخه باطری خور بودند. میتوان گفت که این برند، اولین برند شناخته شده محصولات الکترونیکی ژاپنی بود.

ناسیونال در گذشته اولین برند محصولات ماتسوشیتا به حساب می آمد. بعد از موفقیت و به شهرت رسیدن برند پاناسونیک در دنیا، دستگاه های صوتی و تصویری با نام «ناسیونال پاناسونیک» به بازار عرضه شدند. بد نیست بدانید که گروه خدماتی آی پی امداد، به عنوان نمایندگی مجاز ناسیونال و تعمیرگاه مجاز ناسیونال آماده خدمت رسانی به شماست.

  

بعد از سال 1980و سال 1988 که محصولات این برند به ترتیب در اروپا و سپس در استرالیا و نیوزیلند عرضه شد، آقای ماتسوشیتا تصمیم گرفت که لغت ناسیونال (ملی) را از نام برند حذف کند تا بتواند فعالیت بیشتری در عرصه بین المللی داشته باشد. در نتیجه بیشتر محصولات صوتی‌تصویری تحت عنوان انحصاری پاناسونیک به دنیا عرضه شدند.

شاید به دلیل مسائل ثبتی بود که ماتسوشیتا هیچگاه نتوانست هیچ کدام از محصولات تحت عنوان «ناسیونال»ش را در امریکا به فروش برساند و تنها برخی از اولین محصولات تولیدی اش وارد ایالات متحده شده بود. با این حال هنوز هم میتوانید پلوپزهایی با نام «ناسیونال» را در بازارهای آسیایی پیدا کنید. جالب توجه است که جاروبرقی های ناسیونال هنوز هم پس از گذشت سال ها یکی از محبوب ترین جاروبرقی ها نزد خانواده های ایرانی است. البته از نقش نمایندگی تعمیرات جاروبرقی ناسیونال آی پی امداد هم نباید غافل شد که با خدمت رسانی حرفه ای و با کیفیت خود اجازه نمیدهند محصولات این برند از یاد و خاطر ایرانیان بروند.

محصولات الکتریکی خانگی، به ویژه برند قدیمی ناسیونال، محصولات حساسی هستند و تعمیر آنها شوخی بردار نیست. مصرف کنندگان ایرانی باید بدانند که علاوه بر حفظ و نگهداری درست از جاروبرقی شان، باید به تعمیرگاه جاروبرقی ناسیونال، یعنی گروه آی پی امداد مراجعه کنند تا بتوانند مطمئن باشند که وسیله شان آسیبی ندیده و به درستی تعمیر میشود.

ناسیونال در آسیا به عنوان تولیدکننده محصولات با مورد استفاده خانگی برندی کاملا شناخته شده بود. از جمله محصولات ناسیونال میتوان به اتو، رادیو، لامپ، پلوپزهایش مشهور و پنکه هایش اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که این پنکه ها توسط شرکت الکترونیکی کاواکیتا تولید میشدند و سپس تحت عنوان برند «ناسیونال» به بازار عرضه میشدند. گروه آی پی امداد نیز در ایران نمایندگی شرکت ناسیونال را به عهده گرفته است. شرکت کاواکیتا، که به «کی‌دی‌کی» مشهور است، در سال 1909 در ژاپن تاسیس شده و در سال 1956 زیرمجموعه شرکت ماتسوشیتا قرار گرفت. از سال 1950 این برند به تولید رادیوهای ترانزیستوری، دستگاه های تلویزیون، دستگاه ضبط صدا، تجهیزات استریو و محصولات بزرگتر خانگی پرداخت.

در دهه های بعدی نیز مایکروویو، دستگاه تهویه هوا و ضبط ویدئو نیز به این مجموعه اضافه شد که البته برخی از این محصولات تحت عناوین دیگری مثل technics، Victor، JVC و Quasar به بازار راه یافتند. در سال 2004 برند ناسیونال کم کم از بازارهای آسیایی، آخرین جایی که میشد در دنیا محصولات این برند را پیدا کرد، جمع آوری شد. محصولات جمع آوری شده کمی بعد مجددا به بازار عرضه شدند اما تفاوت شان این بود که برند «پاناسونیک» روی آنها خورده بود. هدف از این کار یکپارچه سازی و به شهرت رساندن بیشتر محصولات برند پاناسونیک بود. البته نباید از قوانین بین المللی ثبت برند غافل شد؛ چرا که استفاده از کلمه «ناسیونال» به معنای ملی در ثبت شرکت ها و برندهای جهانی ممنوع است.

به غیر از محصولات صوتی و تصویری، دیگر محصولات ماتسوشیتا، که بیشتر در زمینه لوازم خانگی (آشپزی، شست و شو و ذخیره غذا) بودند، کماکان و تا سال 2008 در کشور ژاپن تحت عنوان ناسیونال عرضه میشدند، زیرا بازار هدف به خوبی این برند را میشناخت و از آن استقبال میکرد. از اول اکتبر سال 2008 ماتسوشیتا تصمیم گرفت که نام برند را به طور کلی به پاناسونیک تغییر داده و کلمه ناسیونال را به طور کامل حذف کند.

البته هنوز هم میتوان نمایندگی ناسیونال را در سراسر دنیا پیدا کرد. نمایندگی ناسیونال در تهران تحت اختیار گروه آی پی امداد بوده که نمایندگی تعمیرات ناسیونال را به عهده گرفته اند.

دوچرخه های برند ناسیونال نیز تا چندین سال پیش تحت عنوان «پاناسونیک» وارد امریکا می شدند. این دوچرخه ها به داشتن کیفیت بالا و قیمت پایین شهره بودند. این ویژگی به دلیل اتوماتیک سازی کارخانه تولیدی، کاهش نیروی کار و در نتیجه کاهش هزینه های پرداختی به کارمندان حاصل شده بود.

از جمله شعارهای تبلیغاتی محصولات ناسیونال میتوان به شعار این برند در کشور ژاپن و اندونزی اشاره کرد که به ترتیب «آدم های الکترونیکی!» و «همیشه با شما» بودند. شعار همیشگی تعمیرگاه مجاز ناسیونال در تهران، یعنی گروه آی پی امداد، نیز خدمت رسانی همیشگی به مشتریان است.

شرکت پاناسونیک یکی از تولیدکنندگان پیشگام محصولات الکتریکی برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی است. این شرکت رتبه 79م پردرآمدترین شرکت های جهان را داراست. شعار اصلی این شرکت «ایده هایی برای زندگی» است. گروه شرکت های پاناسونیک شامل 540 شرکت در سراسر دنیاست که حدود 300هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.

 

نقل قول های موفقیت آمیزی از موسس این شرکت، اقای کونوسوکه ماتسوشیتا میخوانیم:

·        اگر ایمان داشته باشید، هرچیزی قابل دستیابی است.

·        همه باید حواسشان به پیشنهادات وسوسه آمیزی که ممکن است مسیرشان را منحرف کند، باشد.

·        حتی شرکت های خصوصی هم اقداماتی همگانی به حساب می آیند.

·        این قانون طبیعت است. هیچ مسیر مستقیمی برای رسیدن به اهدافتان وجود ندارد. باید تلاش کنید.

·        هر کسب و کاری همانقدر پیشرفت میکند که برایش تلاش میکنید و می جنگید.

·        یک ضرب المثل قدیمی ژاپنی می گوید: حتی اگر سه سال روی یک سنگ هم بنشینید، گرم میشود. این یعنی تلاش صبورانه قطعا نتیجه میدهد، اما باید مداومت و مقاومت داشته باشید.

 

چطور به تعمیر جاروبرقی ناسیونال بپردازیم؟

1.      جارو برقی را بررسی کنید و ببینید کدام قسمت از آن مشکل دارد. آیا روشن نمی شود؟ آیا ضعیف یا نامنظم جارو می کشد؟ آیا نمیتواند گرد و خاک را به داخل بکشد؟ آیا صدا یا بوی خاصی از آن ساطع میشود؟

2.      مطمئن شوید که جاروبرقی را به برق زده و روشن کرده اید. همچنین اطمینان حاصل کنید که پریز مورد استفاده تان خراب نیست و برق در آن جریان دارد.

3.      حواستان به خاموش شدن خودکار جاروبرقی در هنگام استفاده بیش از حد باشد. باید بدانید که برخی از جاروبرقی ها (مانند بعضی از سشوارها) بعد از مدت زمان مشخصی استفاده، مثل 20 تا 30 دقیقه به طور خودکار خاموش میشوند تا از گرمای بیش از حد دستگاه جلوگیری شود. اگر چنین دستگاهی دارید، نباید نگران خاموشی آن باشید.

4.      اگر جاروبرقی تان ضعیف کار میکند، شاید کیسه آن پر شده است. توجه داشته باشید که باید بسته به حجم کیسه، هر از چندگاهی آن را تخلیه یا تعویض کنید.

5.      مطمئن شوید که برس های دستگاه به خوبی می چرخند و مو یا پارچه یا چیز دیگری به آنها نچسبیده است.

6.       اگر این مشکلات در جاروبرقی تان مشاهده نشد، باید نگاهی به موتور ان بیندازید. شاید بهتر و اقتصادی تر باشد که موتور را به کلی تعویض کنید. البته شرکت آی پی امداد، نمایندگی تعمیرات جاروبرقی ناسیونال، پیشنهاد میکند که این کار را خودتان در منزل انجام ندهید تا خسارت بیشتری به دستگاه وارد نشود.

7.      یاطاقان های موتور یا دمنده را تعویض یا روغن کاری کنید. اگر با اجزای موتور آشنایی ندارید، ریسک نکنید و کار را به تعمیرگاه مجاز ناسیونال بسپارید.

8.      نگاهی به دمنده دستگاه بیندازید. شاید قطعه ای خم شده یا شکسته باشد. قطعات موردنیاز را از نمایندگی ناسیونال تهیه کنید و از استفاده از قطعات متفرقه خودداری کنید.

9.      چرخ های شکسته دستگاه را عوض کنید.

10.  در صورتی که همه این موارد را بررسی کرده و متوجه مشکل دستگاه نشدید، کار را به نمایندگی ناسیونال در تهران، گروه خدماتی آی پی امداد بسپارید.

 

چگونه به تعمیر ماکروفر ناسیونال بپردازیم؟

اگر مایکرو ویو تان خراب شده است، نباید از آن دل بکنید و زباله دیگری به زباله های جهان اضافه کنید. با صرف مقدار بسیار کمتری پول برای تعمیر آن میتوانید دوباره از این وسیله استفاده کنید.

قبل از هرگونه اقدام دفترچه راهنمای محصول را بخوانید و مطمئن شوید که کار خطرناکی انجام نمیدهید.

 

1.      دستگاه را از برق بکشید و اجزای متحرک را جدا کنید. حتما مطمئن شوید که دستگاه به برق نیست.

2.      کاور پشتی دستگاه را باز کنید. برخی از پیچ ها با پیچ گوشتی معمولی و برخی دیگر با چهارسو به راحتی باز میشوند.

3.      در ابتدا فیوز دستگاه را بررسی کنید. بعد از باز کردن دستگاه و به منظور تعمیر ماکروفر ناسیونال در ابتدا به بررسی فیوز بپردازید.  باید از سالم بودن فیوز مطمئن شوید. اگر با این کار آشنایی ندارید، از یکی از متخصصین نمایندگی مجاز ناسیونال در تهران بخواهید این کار را برایتان انجام دهد.

4.      به بررسی سوئیچ های درب بپردازید. در هر ماکروفر ناسیونال سه سوئیچ وجود دارد. پین کنار سوئیچ را بفشرید، سویئچ را کمی بچرخانید و بیرون بکشید. یکی یکی بررسی شان کنید.

5.      داخل سوئیچ ها را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید شکستگی ندارند. حتی ممکن است پلاستیک آنها سوخته باشد. در این صورت باید سوئیچ دستگاه را عوض کنید. میتوانید از نمایندگی تعمیرات ماکروفر ناسیونال در تهران قطعه موردنیازتان را تامین کنید.

6.       سوئیچ جدید را نصب کنید. سیم های اتصال را به درستی نصب کنید تا از سوختن دستگاه جلوگیری کنید. همان کارهای قبل را به شکل برعکس انجام دهید. کاور پشتی دستگاه را سرجایش بگذارید. پیچ ها را جا دهید و دستگاه را به برق بزنید. دستگاه شما به خوبی تعمیر شده است. اگر هنوز مشکلی دارید، به نمایندگی مجاز ناسیونال در تهران بروید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.